Меню

Адміністративний кодекс України на 2022 рік

На тлі пандемії і різних заходів, що вживаються владою, вносяться зміни в ряд норм Кодексу про адміністративні правопорушення, які істотно збільшують адміністративні санкції для юридичних осіб. Яким стане  кодекс України про адміністративні правопорушення 2022, відбудуться в ньому зміни чи ні, стане відомо дуже скоро.

Адміністративний кодекс України на 2022 рік

Джерела адміністративного права України

Адміністративне право являє собою найважливішу галузь правової системи нашої держави. У свою чергу, адміністративне законодавство виступає правовою основою для побудови та функціонування такої потужної та активної підсистеми державного апарату, як виконавча влада. Законодавча база адміністративного права розібрана на безліч нормативних актів, в основі яких Конституція України.

З точки зору науки джерелами адміністративного права визнаються акти державних органів, в яких містяться норми адміністративно-правового характеру. Визначають такі види джерел права:

  • Конституція України;
  • Укази Президента України;
  • Постанови ВР і правові акти місцевих адміністрацій;
  • нормативно-правові акти органів місцевого самоврядування;
  • угоди та публічні договори адміністративного значення.

Повертаючись до законодавства про адміністративні правопорушення, слід зазначити, що його база значно менша за загальноприйняті норми джерел адміністративного права, однак кожна норма також ґрунтується на нормах і принципах міжнародного права.

Законодавство України на адміністративні правопорушення

Відповідно до статті Кодексу про адміністративні правопорушення законодавство даної області складається з цього Кодексу і прийнятих відповідно до нього законів України. Таким чином, до бази законодавства можна включити:

  • загальноправові законодавчі акти (перш за все Конституція України), галузеві – КоАП України, законодавчі акти ВР, закони та інші документи;
  • законодавчі акти, що мають відношення до інших галузей права, але мають у своїй структурі норми, що регламентують відносини у сфері адміністративних правопорушень (митний, податковий, Цивільний кодекси України і т. д.);
  • міжнародні акти, що мають дію в даній галузі правовідносин.

Основу законодавства України про адміністративні правопорушення становить адміністративний кодекс України на 2022 рік і нормативно правові акти, прийняті органами державної влади України.

Адміністративний кодекс України на 2022 рік – нововведення у зв’язку з коронавірусом

У зв’язку з тим, що закон передбачає значні зміни в частині відповідальності за порушення санітарно-епідеміологічних норм, а також встановлює відповідальність за порушення правил поведінки при надзвичайній ситуації або загрозі її виникнення, важливо враховувати підготовлювані зміни у своїй діяльності.

Закон України про адміністративні правопорушення передбачить зміни до статей, що встановлюють відповідальність за порушення законодавства в області забезпечення санітарно-епідеміологічного благополуччя населення.

Крім раніше встановлених підстав, відповідальність настає в наступних випадках:

  • порушення законодавства в області забезпечення санітарно-епідеміологічного благополуччя населення в період надзвичайної ситуації або при виникненні загрози поширення захворювання, що становить небезпеку для оточуючих, або в період карантину;
  • невиконання у встановлений термін виданого в зазначені вище періоди законного припису або вимоги органу, здійснює місцевий державний санітарно-епідеміологічний нагляд, про проведення санітарно-протиепідемічних заходів.

Зверніть увагу на відсутність ясності в питанні, що слід визнавати загрозою поширення захворювання, що представляє небезпеку для оточуючих. Правильним бачиться припущення, що таке захворювання має бути включено до переліку захворювань, що становлять небезпеку для оточуючих, затверджений ВР України

Конституція України на 2022 рік

Оскільки в зазначений перелік крім коронавірусної інфекції (2019-nCoV) включені такі захворювання як, наприклад, чума, сибірська виразка, холера, загроза поширення яких бачиться вкрай незначною, у зв’язку з чим, ймовірно, саме по собі включення захворювання в такий перелік не є достатньою підставою для підтвердження наявності загрози його поширення. Питання про наявність загрози має вирішуватися індивідуально, достатньо розглянути  адміністративне правопорушення приклади в кожному конкретному випадку.

Відповідальність за вчинення розглянутого правопорушення для юридичних осіб може наступати в двох формах:

  • штраф від 34000-174000 грн.;
  • адміністративне призупинення діяльності на строк до 90 діб.

Форми відповідальності для індивідуальних підприємців встановлені аналогічні, однак розмір штрафу в даному випадку може вдвічі менш.

У разі, якщо зазначені вище діяння спричинили заподіяння шкоди здоров’ю людини або смерть людини, якщо ці діяння не містять ознак злочину, відповідальність як для юридичних осіб, так і для індивідуальних підприємців настане у формі штрафу в розмірі від 100000 грн. чи позбавлення волі до 5-8 років.

Читайте також:  План комплексних перевірок підприємств на 2020 рік

Зазначені в проекті штрафні санкції та інші адміністративні заходи є не кінцевими. Деякі з них будуть переглянуті. При цьому не варто розраховувати на їх ослаблення. Швидше за все суми будуть збільшені. Якщо юридичні та фізичні особи не бажають дотримуватися вимог чинного законодавства, нехай подбають про поповнення державної скарбниці.

Інші нововведення у Кодексі

Коментар до КУПАП говорить про доповнення статей іншими, в яких встановлюється відповідальність за невиконання правил поведінки при надзвичайній ситуації або загрозу її виникнення.

Штраф за невиконання правил поведінки при введенні режиму підвищеної готовності на території, на якій існує загроза виникнення надзвичайної ситуації, або в зоні надзвичайної ситуації складе від 51000-174000 грн. для юридичних осіб (від 17000 грн до 34000 грн. в для індивідуальних підприємців).

В наступному році планується ввести зміни щодо відповідальності за  зловживання свободою масової інформації.

Доповнення стосуються відповідальності за поширення так званих «фейк-ньюс», яка вже і раніше була встановлена в КУПАП України. При цьому вводяться зміни пов’язані, в першу чергу, з необхідністю більш жорсткого контролю за поширенням інформації про епідеміологічну обстановку і припускають підвищений розмір адміністративних штрафів.

Так, за поширення в засобах масової інформації, а також в інформаційно-телекомунікаційних мережах під виглядом достовірних повідомлень завідомо недостовірної інформації про обставини, що становлять загрозу життю і безпеці громадян, про вжиті заходи щодо забезпечення безпеки населення і територій, прийомах і способах захисту від зазначених обставин для юридичних осіб встановлено адміністративний штраф (сума ще обговорюється) з конфіскацією предмета адміністративного правопорушення.

Якщо ж поширення завідомо недостовірної суспільно значущої інформації спричинило смерть людини, заподіяння шкоди здоров’ю людини або майну, масове порушення громадського порядку і ряд інших значних порушень громадської безпеки, штраф на юридичну особу може скласти мільйони гривень з конфіскацією предмета адміністративного правопорушення.

Кодекс адміністративних правопорушень України в 2022 році доповнений також підставою притягнення до відповідальності за повторне вчинення правопорушень, зазначених вище.

Доповнення щодо розмірів оптових та роздрібних надбавок

Вносяться доповнення до статей  КУПАП 2022 в частині відповідальності за порушення вимог законодавства про встановлення граничних розмірів оптових або роздрібних надбавок до фактичних відпускних цін, встановленим виробником.

Читайте також:  Характеристики телефона и цена Meizu m6

Раніше граничні розміри надбавок були встановлені тільки щодо ліків, що входять до переліку життєво необхідних і найважливіших лікарських препаратів (ЖНВЛП).

Однак законодавчими актами були внесені зміни, до яких буде вживатися адміністративна відповідальність:

  • в умовах надзвичайної ситуації;
  • при виникненні загрози поширення захворювання, що представляє небезпеку для оточуючих;
  • а також у разі, якщо протягом тридцяти календарних днів після прийняття ВР України рішення про проведення моніторингу роздрібних цін на лікарські препарати, не включені до переліку ЖНВЛП, на територіях органів місцевого самоврядування виявлено зростання роздрібних цін на зазначені лікарські препарати на тридцять відсотків і більше

Планується, що ВР України буде наділено повноваженнями встановлювати граничні відпускні ціни виробників на зазначені лікарські препарати, граничні розміри оптових надбавок і граничні розміри роздрібних цін.

Наскільки серйозним буде кодекс адміністративного судочинства України і чи призведе це до позитивних змін в країні по теперішній час невідомо. Президент України разом з народними депутатами намагається зробити все можливе, щоб призупинити спалах коронавірусної інфекції на території країни. Нововведення в адміністративному кодексі щодо посилення штрафів та вжиття інших заходів є першим кроком до наведення порядку. Резюме

Очікується, що в 2022 році закон України про адміністративні послуги 2022 в черговий раз зазнає змін. Основні з них стосуються посилення санкцій за недотримання санітарно епідемічних норм і вимог в період коронавірусу.

Друге нововведення торкнеться цін на соціально-значущі продукти і лікарські препарати. Посилення штрафних санкцій має змусити юридичних осіб і приватних підприємців дотримуватися норм і вимог чинного законодавства. Наскільки серйозними будуть зміни стане відомо в грудні 2022 року.

Це буде цікаво:

Залиште коментар:

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *