Меню

Розмір зоробітної плати працівників апарату суду в 2019 році в Україні

Вже більше, аніж рік не вщухають а форумах та в соціальних мережах розмови з приводу рішення уряду про підвищення заробітної плати суддям. На переконання чиновників, такі зміни стануть корисними, адже попередять факти хабарництва. Станом на сьогодні зарплата працівників апарату суду у 2019 році в Україні, щонайменше втричі вища за зарплату середньостатистичного українця. Як стає зрозуміло із нової реформи судової системи, на цьому ріст окладів представників Феміди не зупиняється. Збільшення буде відбуватись протягом ще кількох етапів. У 2020-му році отримана суддями сума  буде перевищувати 30 прожиткових мінімумів.Розмір зоробітної плати працівників апарату суду

Скільки отримають судді місцевих суддів?

Як дають зрозуміти офіційні джерела, найменшою оплата праці буде у секретаря судового засідання. Вона буде коливатись в межах 3500-4000 гривень. Для порівняння варто вказати, що ще 1-го січня 2018-го року цей показник був на рівні 2649 гривень.

Дещо більшими будуть посадові оклади помічників суддів місцевих судів. В найменшому своєму варіанті вони будуть 7900 гривень (у січні 2018-го року це було 7579 гривень).

Що ж стосується самих місцевих суддів, то їхній оклад буде становити 12-15 тис. гривень в тому разі, якщо вони не пройшли кваліфікаційного оцінювання, та від 62 до 171 тисячі гривень, якщо таку професійну перевірку вони пройшли.

Варто також наголосити на тому, що зарплата працівників суду буде складатись не лише із сухого окладу, але й з різного виду доплат та премій. Так, відповідно до нової реформи, розпочатої урядом країни, до окладу судді (будь-якого рівня та напрямку) також будуть додаватись такі надбавки:

  • за науковий ступінь – 15-20%;
  • за вислугу (нараховується після 3-х років стажу) – від 15 до 80%;
  • за посаду голови суду – нарахують 10% від окладу;
  • за посаду заступника голови – 5%;
  • за доступ до держ. таємниці – від  5 до 10%.

Окрім цього, оклад буде множитись на коефіцієнт населеного пункту. Так, на 1,1 буде множитись оклад, якщо суддя працює в населеному пункті, що нараховує до 200 тис. жителів, на 1,2 – якщо працює в місті із чисельністю до 600 тис. осіб та на 1,25 – якщо працює в  місті-мільйоннику. Таким чином, чим більше осіб реально може обслужити суддя і чим більше потенційних справ він може мати до розгляду, тим більшою буде його заробітна плата.Скільки отримають судді місцевих суддів

Заробітні плати у представників апеляційного суду

Звісно, апеляційний суд є більш вагомою інстанцією, аніж місцевий. Тому й не дивно, що зарплата секретаря судового засідання тут становить з 2019-го року щонайменше 4400 гривень, що на 1048 гривень більше, аніж у 2018-му році. Судовий розпорядник буде отримувати навіть дещо менше, аніж середньостатистичний українець – мінімальну зарплату.

Більшою є посадовий оклад помічника судді – від 9600 гривень (на зміну 7579 гривень в 2018-му).

Що ж стосується самих служителів Феміди, то тут оклади та надбавки зовсім іншого рівня. Всього лише за один місяць, пройшовши відповідну перевірку, вони зможуть отримувати від 104 до 285 тисяч гривень у місяць. При цьому, реальний оклад складає приблизно третину від цієї суми, усе інше – надбавки.

Так само, як і у випадку місцевих суддів, працівники апеляційних отримають надбавки за стаж, зберігання державної таємниці, обіймання високих посад в суді, науковий ступінь, а також регіональний коефіцієнт. Без кваліфікаційного оцінювання судді апеляційного суду можна розраховувати максимум на 100 тисяч гривень. Для порівняння варто сказати, що у 2016-му році ці чиновники отримували максимум 36 тисяч гривень.Заробітні плати у представників апеляційного суду

Неймовірна зарплата представників Конституційного суду

Найбільше вразив українців та міжнародну спільноту новий законопроекту «Про Конституційний Суд». Такий пропонує небачене для країни підвищення зарплати апарату суду в Україні. Кожен суддя буде отримувати в 2019-му році аж по 384 тисячі гривень  в місяць. Якщо детально розібрати цю цифру, тоді можна помітити такі її складові:

  • оклад (суха зарплата) – 240 тис. гривень;
  • надбавка за роки роботи (максимально для Верховного суду – 40%) – 96 тис. гривень;
  • доплата за вчений ступінь (найбільше 20%) – 48 тис. грн.

Таким чином, лише сам нарахований оклад буде становити 75 мінімальних заробітних плат.

Додатково для кожного судді пропонується оплата ще 20 тис. гривень у разі, якщо представник Конституційного відправляється у відпустку.

Ще більшу суму кожного місяця буде офіційно отримувати Голова Верховного суду. За свою посуду він отримує додаткову надбавку 15%, а тому кожних 30-31 днів він матиме по 420 тис. гривень.

Усі судді Конституційного Суду будуть отримувати особливу пенсію, або, як вказується в законопроекті, «довічне грошове утримання». Після складання своїх повноважень вони також матимуть 80% від свого окладу. Таким чином, якщо котрийсь із суддів піде на заслужений відпочинок в 2019-му році, значить він отримуватиме щомісяця по 307 тис. гривень. Для Голови Верховного Суду – 336 тис. гривень, що аж в 300 разів більше, аніж у пересічного пенсіонера.

Не справедливим більшість українців вважають і доплати за науковий ступінь. Так, якщо Голові Верховного Суду було присвоєно ступінь доктора наук, тоді він отримає ще до свого окладу 48 тис. гривень в місяць. Це рівно в 6 разів менше, аніж місячна заробітна плата професора.

Судді також можуть розраховувати на компенсацію за оренду житла, а також за використання особистих транспортних засобів, котрі знадобились для виконання службових поїздок.

Заробітна плата в іноземних суддів

Для справедливості варто вказати і суми, на які можуть розраховувати головні представники судової системи гілки влади в інших країнах.

  • До 10 тис. євро можуть отримують судді в Албанії, Молдові.
  • До 20 тис. євро мають представник Феміди в: Угорщині, Болгарії, Грузії, Сербії, Латвії.
  • До 30  тис. євро отримують в: Чехії, Литві, Словаччині, Румунії, Хорватії та Україні.

Разом із тим, в жодній із названих країн (окрім України) за ротна плата чиновників не перевищує 80 мінімальних заробітних плат.Скорочення працівників суддівської системи

Скорочення працівників суддівської системи

Поки що, як дають зрозуміти в уряді, не повинно буди скорочення працівників апарату суду в 2019 році в Україні. Голова Вищої ради правосуддя навіть зізнався представникам вітчизняних ЗМІ, що в Україні взагалі зараз доволі складна ситуація із кількістю суддів. Так, із 70-ти суддів апеляційного напрямку поки що належним чином виконують свої обов’язки 20—22 особи.

Така проблема на переконання Ігора Бенедисюка, в значній мірі пов’язана із складною процедурою обрання суддів. Окрім традиційних співбесід, цим чиновникам також доводиться проходити конкурси, психологічне тестування. Окремо перевіряються статки, рівень доходів претендентів на посаду судді, а також їхніх найближчих членів родини. Звісно, аби підібрати найкращу кандидатуру, доводиться витратити багато часу. Відтак, не завжди громадяни бувають задоволені вчасним розглядом їхньої судової справи.

Для того, щоб забезпечити Україну високопрофесійними спеціалістами в сфері суддівства, котрі б пройшли кваліфікаційне оцінювання, вказує Бенедисюк, потрібно повних 2 роки.

Індексація

Індексація зарплати працівників апарату суду в Україні буде відбуватись автоматично. Перерахунок буде мати місце кожного року, першого числа першого місяця року.

Точний відсоток індексації поки що не відомий, адже він прямо залежить від рівня інфляції в країні. Як стає зрозуміло із проектів та офіційних запевнень представників уряду, протягом наступного року рівень інфляції не повинен бути вищим, аніж 11%. Це хороший знак, котрий дає можливість українцям бути впевненими у своєму майбутньому, а суддям – у стабільності своєї заробітної плати відповідно до курсу валюту.

Інші зміни в судовій системі

Розмір заробітної плати працівників апарату суду в 2019 році в Україні – не єдина тема, отру активно обговорюють сьогодні. Реформування судової системи передбачає скорочення суддівських гілок, покликаних обслуговувати населення України, до трьох основних напрямків:

  • місцевий – регіональна установа, котра повинна вирішувати звичайні адміністративні чи цивільні справи. Саме на цю інстанцію припадає найбільша кількість справ, а тому її часто називають найголовнішою;
  • апеляційний – установа для вирішення скарг незадоволених рішенням місцевого суду громадян;
  • касаційний – це найголовніші місце, адже в ньому перевіряють справедливість та законність винесеного апеляційним судом рішення.

Важливою подією для правосуддя в країні стало створення Вищого антикорупційного суду України. Такий, як зрозуміло із самої назви, створено для вирішення особливого різновиду справ. На сьогодні він є єдиним та всеукраїнським, тобто його юрисдикція поширюється на усій території країни. Стати суддею цієї інстанції можна виключно на підставі відкритого конкурсу. Тобто, ані уряд, ані президент чи депутати парламенту не можуть в жодному разі сприти тій чи іншій особі щодо зайняття посади в Антикорупційному судді.

Для нашої країни існування такого органу є новинкою, а тому до кінця ще не визначено, як саме буде діяти Антикорупційний суд. Юристи та науковці вже називають багато суперечливих фактів. Найперше, це стосується неможливості звернення громадян до апеляційного чи касаційного суду у разі, якщо рішення було прийнято антикорупційним судом.  Окрім цього, кількість справ переданих для розгляду НАБУ, не є такою значною, щоб спеціально під них створювати окрему інстанцію.

Прихильниками існування такого органу, незважаючи на значні видатки з державного бюджету на задоволення заробітної плати суддів антикорупційного суду, сьогодні є: Венеціанська комісія, США, ЄС, GRECO, МАКР.Інші зміни в судовій системі

Це буде цікаво:

Залиште коментар:

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *