Меню

Закон України про місцеве самоврядування 2022 року

Кожен українець кожного дня чує термін “місцеве самоврядування”. Мало хто замислюється, яке воно має значення у широкому сенсі слова, які привілеї воно несе для мешканців кожної окремо взятої громади та чим можуть користуватися її мешканці.

Не встигли набрати чинності зміни до Закону України “Про місцеве самоврядування”, які було прийнято 29.08.2021 року, як вже анонсують нові зміни до ЗУ про місцеве самоврядування в Україні 2022 році. Навіть відомо статті до яких планується викласти у новій редакції. Громадянам варто знати з чим саме пов’язані зміни та який відбиток вони будуть мати на звичайних українцях.

Закон України про місцеве самоврядування 2022 року

Основні функції та принципи місцевого самоврядування

Про самоврядування говорять вже досить давно. Вперше це визначення почули у 1996 році та по сьогоднішній час так повністю не розібрались з його значенням. Місцеве самоврядування можна розглядати як об’єкт конституційно-правового регулювання та як те, що виступає у якості:

  • засади Конституції України;
  • однієї із форм народної влади;
  • прав мешканців громад на розв’язання питань, які стосуються їх громади виключно самостійно.

Місцеве самоврядування є важливим показником демократичності держави та основним принципом організації та функціонування влади у суспільстві. Так навіть згідно з Європейською Хартією місцевого самоврядування визначено, що його принцип має бути визнано законодавчими актами країни та у Конституції, за можливістю.

Що стосується функцій самоврядування, то вони постійно змінюються та доповнюються. На прикладі розвинених країн можна прослідкувати, які зміни торкнулися функцій органів влади громад та сфер життя громадян. Найважливішим функціями органів влади були та залишаються наступні функції:

  1. Формування бюджету та контроль його виконання, розробка стратегій розвитку громади та підприємств, розташованих на її території.
  2. Сприяння розвитку та якісна організація роботи підприємств комунальної власності.
  3. Контроль та забезпечення функціонування усієї інженерної інфраструктури громади. Контроль за дотриманням екологічних норм та санітарного стану на закріплених територіях.
  4. Обговорення та вирішення питань, які стосуються соціальних сфер.
  5. Надання управлінських послуг.
Читайте також:  Работа в Польше без посредников на 2021 год

Будь-яка розвинена демократична держава повинна сприяти розвитку місцевого самоврядування та підтримувати місцеві громади. Без цього неможливо уявити подальший розвиток держави та суспільства взагалі.

Причини внесення змін до Закону України

У зв’язку з важливістю місцевого самоврядування для країни у цілому давно виникла потреба реформування його на законодавчому рівні. Тому депутатами  березні було подано до розгляду законопроєкт №4298 “О внесенні змін в Закон України про місцеві державні адміністрації, а також інші законодавчі акти” основною метою цього законопроєкту є реформування територіальної організації влади в Україні.

Закон України про місцеве самоврядування

Якщо депутатами та кабінетом міністрів закон буде підтримано, то починаючи з дати набрання його чинності, а саме з 1 січня 2022 року головам місцевих обласних адміністрацій буде надано статусу державних службовців. Це значить, що на них будуть розповсюджуватися усі заборони та обмеження, а також права та обов’язки передбачені Законом “Щодо державної служби”.

Законом буде передбачено виділення трьох чітких напрямків для місцевих державних адміністрацій. Повноваження та завдання державних службовців з урахуванням визначених напрямків виглядають наступним чином:

  • контроль та координація роботи підрозділів центральних органів влади на місцевому рівні;
  • забезпечення додержання усіх вимог законодавства у діяльності місцевих органів, а також їх керівників;
  • виконання окремих повноважень органів місцевого самоврядування, після внесення відповідних змін до Конституції України.
Читайте також:  Турнірна таблиця другої ліги України з футболу

Також законом передбачено постійну ротацію голів районних державних адміністрацій. Вони мають обіймати посаду на період не більше трьох років. Після закінчення терміну держслужбовец має покинути займану посаду без права займати будь-яку державну посаду у цьому регіоні. Можливий перехід на аналогічну посаду, але вже в іншому регіоні. Для швидкої та якісної зміни голів адміністрацій запропоновано створити їх кардовий резерв.

У разі прийняття цих змін необхідно буде переглядати Закон України про органи місцевого самоврядування та інші закони. За версією депутатів це дозволить дотримуватися законності під час виконання своїх обов’язків посадовими особами на місцях, а також має збалансувати систему стримування та противаги у частині дотримання як Законів України, так і Конституції.

Передбаченими змінами має бути створено широку систему контролю за діяльністю органів влади будь-якого рівня. У разі сумнівів щодо законності дій будь-хто має право звернутися до вищестоящого органу влади та повідомити про протизаконні дії. У разі бездіяльності органу влади є можливість звернутися до суду.

Анонсування подібних змін до нормативних документів свідчить про зацікавленості влади у розвитку країни. Після прийняття усіх необхідних документів прем’єр-міністром було проголошено про зміни в Законі України про місцеве самоврядування в 2022 році.

Це буде цікаво:

Залиште коментар:

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *