Меню

Закон України про місцеве самоврядування

Для чого потрібна децентралізація та як в іі рамках працюють органи місцевого самоврядування? Завдяки децентралізації кошти, що до 2016 року зберігалися на столичнихрахунках, наразі зберігаються та використовуються на місцях.

Київ з висоти польоту

Місцевій владі надані повноваження щодо цільового використання цих надходжень та підсилена їх відповідальність за нецільове використання. Зміни в ЗУ про місцеве самоврядування в Україні 2021 та поточного року враховуватимуть практику, що склалася на першому етапі реформи. Як будуть працювати органи місцевого самоврядування— розповімо прямо зараз.

 Як працюють органи місцевого самоврядування

 Згідно Закону, органи місцевого самоврядування базуються на принципах європейської хартії місцевого самоврядування, та запозичила з мирового досвіду найкращі рішення питань суспільних відносин. Розділ XI Конституції України затверджує: головний обов’язок органів самоврядування — вирішення питань місцевого значення в межах, передбачених Законом та Конституцією.

Для цього за виборчим принципів громада обирає своїх представників до міських та селищних рад. Закон України про органи місцевого самоврядування визнає, що головними принципами діяльності місцевої влади є:

  • законність та народовладдя;
  • гласність та конституційність;
  • виборність та підзвітність.

Зміни, що очікуються в 2020-2021 році

Другий етап реформування припадає на 2019-2021 роки.

Основні принципи самоврядування

Згідно Розпорядження Кабміну від 23.01.2019, у поточному році перед органами місцевого самоврядування поставлені завдання:

  •  до 30 червня 2020 року надати рекомендації щодо внесення змін у Закон України «Про місцеві державні адміністрації». До 30 червня місцеві органи мають надати свої зауваження та пропозиції щодо Бюджетногота Податкового кодексу України;
  •  До 30 червня мають провести аналіз ефективності роботи місцевих влад з подальшим коригуванням кількості співробітників.

У наступний, 2021 рік, Україна має вступити зі змінами, що вступили в силу до 30 грудня 2020 року. Вони торкаються:

  • встановлення розрахунків вартості держпослуг;
  • розширення переліку послуг, що надаються місцевими органами;
  • затвердження державних стандартів та нормативів в вартісному та описовому вигляді.

Таким чином, на місцеву владу покладена відповідальність не тільки за ефективність своєї безпосередньої роботи, але й контроль над власною діяльністю.

Як це стосується пересічних українців?

Гроші, що залишаються в місцевих та територіальних громадах, йдуть на розбудову доріг, будову та ремонт шкіл та лікарень, збільшення зарплатні українцям, працюючим в бюджетній сфері. Ще на першому етапі реформ біли здійсненні зміни в Бюджетному та Податковому Кодексі, що посприяли значному збільшенню доходів місцевих рад та ОТГ.

Наприклад, у 2018 році місцеві бюджеті відзвітували про цільове використання 234 млрд. грн., у 2020 році ця цифра має сягати 323 млрд. грн. Місцевий фінансовий резерв буде сформований, передусім, на податках, спрямованих у місцевий бюджет, а саме на таких надходженнях, як:

  • податок на прибуток;
  • податок на нерухомість;
  • єдиний податок.

Чим більше в регіоні офіційно працевлаштованих громадян, тим більші грошові надходження, тим краще можуть жити місцеві мешканці.

Чинний закон «Про добровільне об’єднання територіальних громад» започаткував:

  • вирішення спільних проблем громад;
  • розвиток спільної інфраструктури;
  • вирішення питань утилізації та екологічної переробки сміття;
  • розв’язання транспортних проблем

 тощо.

Проблеми місцевого самоврядування

Деякі питання через нестачу коштів можуть зостатися нерозглянутими. Тому у другому півріччі 2020 року Уряд ознайомиться з запропонованими змінами до Бюджетного та Податкового Кодексу, що надали місцеві ради, та висуне на голосування нові зміни та поправки, які дають змогу ефективніше використовувати місцеві фінанси.

Читайте також:  УПК Украины с изменениями за 2021 год

Закон України «Про органи місцевого самоврядування» дав змогу розширити повноваження місцевих рад та сприяв оптимізації надання адміністративних послуг. Наразі місцевій владі передані такі повноваження, як :

  • видача паспортних документів;
  • реєстрація місця проживання;
  • держреєстрація юридичних осіб та приватних підприємців;
  • реєстрація актів майнового та земельного стану

тощо.

Нові пріоритети

Епідемія коронавірусу та введення карантинного режиму наразі поставили країну на межу фінансової кризи. Подолання поточних ризиків та справедливе регулювання земельних питань можливо через перегляд діяльності місцевих рад.

Наразі Уряд працює над можливістю надання місцевим громадам розширенихповноважень для розв’язання поточних проблем. Тому Закон України про місцеве самоврядуванняв 2021 році, певно, буде змінений.

Щоб місцева влада мала всі необхідні інструменти для подолання наслідків надзвичайних ситуацій та ефективного розвитку держави.

Це буде цікаво:

Залиште коментар:

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *