Меню

Закон України про звернення громадян станом на 2020 рік

Концепція нинішньої української влади полягає у тому, що громадяни повинні брати активну участь у регулюванні діянь політиків та усіх представників влади України. Конституція України закріплює за кожним громадянином право на звернення, яке полягає у можливості письмово або усного викладення своїх рекомендацій, пропозицій, питань та скарг щодо дій та рішень органів місцевої влади, громад, влади на державному рівні. Закон України «Про звернення громадян» станом на 2020 рік не зазнає змін, а тому процедура звернення громадян повинна відбуватися на звичних засадах.

Основна інформація щодо цього закону та права кожного українця

Кожен українець має можливість звертатися до представницьких органів державної влади, органів місцевої влади, громада та навіть підприємств чи установ, не враховуючи їх форми власності та покладених на них обов’язків, задач у випадку виникнення певних зауважень, скарг чи спірних ситуацій.

Закон України про звернення громадян

Дуже часто громадяни користуються правом на звернення у випадку порушення їх інтересів чи прав. Більш того, чинним законодавством визначено, що українці можуть створювати та направляти не лише індивідуальні, а ще й колективні звернення, на які представники влади зобов’язані дати письму чи усну відповідь у зазначений термін.

Остання редакція закону України про звернення громадян була розроблена таким чином, щоб кожен українець мав можливість боротися за свої права та інтереси, відстоювати їх у випадку порушення.

Згідно з загальними положеннями цього закону, українці мають зазначати у своєму зверненні ПІБ, а також місце проживання та загальну інформацію щодо порушеного питання. Варто знати, що представники органів державної влади залишають за собою повне право не розглядати повторно звернення від тих самих громадян з одного і того ж питання, яке вже було розглянуто та вирішено по суті. Також не розглядаються скарги та заявки від осіб, які були визнані судовою установою недієздатними. Усі звернення мають розглядатися протягом тридцяти календарних днів з моменту їх надходження до установи. Якщо якась скарга чи пропозиція не потребує її додаткового вивчення, то вона розглядається протягом 15 діб з моменту надходження.

Читайте також:  КЗПП України 2018 чинний з коментарями

Важливо знати, що кожен лист має бути підписаним. У випадку якщо воно не має інформацію про місце проживання чи про самого автора, то воно визнається анонімним. Анонімні листи та скарги, пропозиції й інші питання розгляду не підлягають. Якщо лист відповідає всім вимогам, то тоді відповідач не має права відхилити його, тож усі скарги та пропозиції повинні розглядатися в обов’язковому порядку без якихось винятків.

А ще варто зазначити, що положеннями чинного законодавства не встановлюється єдина мова, на які повинно подаватися відповідне звернення. Це означає, що люди мають право направляти листи на будь-якій зручній для обох сторін мові.

Що стосується рішень та відповідей, то вони вже мають бути оформлені згідно з вимогами законодавства про мову, але відповідачеві дозволяється надавати додаток з перекладом для встановлення нормального діалогу з заявником.

Що відбувається у випадку порушення цього закону?

Закон України «Про звернення громадян» зі змінами та доповненнями 2020 також визначає покарання за виявлення певних порушень. Перш за все, порушення можуть здійснюватися з боку самих українців. Наприклад, неодноразово були випадки, коли громадяни навмисно подавали скарги протиправного характеру, які містили наклеп, неприховані образи, дискредитацію певних осіб. У такому випадку особа повинна нести визначену відповідальність згідно з положеннями чинного законодавства. У випадку надання неправдивої інформації під час викладення інформації у листрі, рішення про визначення покарання встановлюється судовою установою. Це може бути звичайний штраф або інші штрафні санкції.

Читайте також:  Пошук роботи в Києві в 2019 році

Що стосується порушень з боку підприємців, місцевих громад, а також органів місцевої чи державної влади, то особи, які винні у порушеннях ЗУ «Про звернення громадян» несуть не лише цивільну, а ще й адміністративну та кримінальну відповідальність відповідно до положень чинного законодавства. Коментарі до закону України «Про звернення громадян» нагадують, що у випадку виявлення порушень посадовці зобов’язуються відшкодувати громадянину усі матеріальні збитки, які були викликані поданням скарги, а також інші обґрунтовані витрати та витрачений час. Усі суперечки з цього приводу мають розглядатися судовою установою.

Контроль щодо питання подання скарг, їх розгляду та вирішення усіх проблем, що виникли, покладається на Верховну Раду Україні та народних депутатів, Президента та на Кабмін, тощо. Загалом цей закон має не так багато положень, але для більш чіткого розуміння його аспектів варто кожному ознайомитися з ним самостійно.

Це буде цікаво:

Залиште коментар:

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *