Меню

Закон України про звернення громадян станом на 2021 рік

Остання редакція закону України про звернення громадян регламентує деякі зміни в поданні скарг та їх оформленні, що дає можливість впливати на більш ефективну діяльність громадських організацій, державних установ.

Коли і як громадянам звернутись до влади?

Що собою являє подання?

Заяву або його можливо назвати звернення українців дозволяється виконувати в усній або власноруч написаній формі, має містити пропозиції, зауваження і т.д.

Це право регулюється чинними нормами і гарантує можливість:

  • «докопатися» до недоліків системи;
  • поліпшити роботу громадських організацій;
  • поскаржитися на діяльність посадових осіб.

Участь «простого люду»дозволяється незалежно від форм власності. Такі заходи дають можливість відстоювати громадянам особисті інтереси згідно закону, права, якщо вони були порушені.

Важливо! Звернутися із заявами можуть також нерезиденти країни, але проживають на її території (якщо інше не передбачено іншими пактами).

Кілька слів закону

Закон України про звернення громадян станом на 2021 рік становить, що громадяни можуть звернутися зі скаргою або офіційно оформленим клопотанням в наступні інстанції:

  • органи держвлади;
  • місцевіструктури;
  • суспільне об’єднання;
  • ЗМІ;
  • посадові особи.

Українці отримали законодавче право звернутися зі скаргою, пропозиціями щодо поліпшення роботи, заявами, що базується на статутних питаннях з реалізацією політичних, соціальних або економічних прав.

Важливо! Також звернутися можуть «воїни» діючої армії, державної безпеки або у відставці, якщо клопотання не стосується їх службової діяльності.

Вимоги до оформлення

Заява буде розглянута, якщо буде оформлено в правильній формі (стосується письмового звернення):

Читайте також:  Планування роботи бібліотек в Україні
  1. Необхідно вказати точну адресу організації, яка пишеться клопотання, назважаючи на питання власності або посадова особа, до повноважень якого входить можливість вирішити данне подання (питання).
  2. У заяві необхідно написати повне прізвище, ім’я, по батькові, адреса реєстрації та проживання (якщо збігається тільки один раз) громадянина, який пише прохання.
  3. Послідовно і точно викласти суть питання, проблеми або пропозиції.
  4. Клопотання може бути від кількох людей (колективне) або 1 людини (індивідуальне).
  5. Обов’язкова наявність дати і підпису заявника.

Важливо! Прохання без виконання вищеописаних пунктів буде відправлено назад заявнику, відправник в даному випадку має право не пояснювати причин відмови, але зобов’язаний це зробити в наступні 10 днів після надходження заяви.

Заяву можна передати особисто або відправлено кур’єром, довіреною особою на особистому прийомі, воно повинно бути обов’язково зареєстровано у відповідному реєстрі в відповідність до чинного законодавства.

Терміни подачі та розгляду

У чинному законодавстві встановлено термін розгляду подібних звернень 15 діб з моменту надходження, якщо для винесення рішення або відповіді не потрібно додаткових даних, інформації.

Якщо заява вимагає додаткового вивчення рішення закон України про звернення громадян зі змінами та доповненнями 2021 вимагає, щобрішення було винесено не пізніше 1 місяця з дати реєстрації заяви. У цей період має бути винесено остаточне рішення з питання.

Особливості розгляду звернень громадян

Важливо! У ситуації, коли місяці недостатньо для вирішення питання, державний орган, підприємство або посадова особа зобов’язана встановити реальний термін винесення рішення і повідомити про це заявника. Але навіть в такому випадку загальний термін розгляду клопотання не може перевищувати 45 діб.

Пільгові категорії населення при подачі заяв розглядаються в першу чергу.

Якщо для винесення рішення, надання допомоги знадобиться звернення в інші інстанції, то органи місцевої влади, громадські організації при дачі відповіді зобов’язані точно розписати алгоритм звернення і роз’яснити порядок вирішення питання.

Читайте також:  Соціально-економічний розвиток України 2020 року

Оскарження

Результат відповідача може бути оскаржено в наступних ситуаціях:

  1. Незаконне притягнення до відповідальності.
  2. Зобов`язання виконувати незаконно обов’язки.
  3. Порушені права і свободи одного громадянина або групи осіб.
  4. Перешкоджання здійснення заявником його особистих прав.


Організації, в яку була подана скарга або пропозиція, категорично забороняється з’ясовувати особисті дані про заявника, якщо вони не стосуються безпосередньо прошення.

Навіть якщо прохання було оформлено в усній формі розголошувати ПІБ заявника, місце роботи або реєстрації не можна. Також без згоди самих громадян не рекомендується цікавитися їх особистими даними їм загальними особистими відомостями, які не мають вплив на процес розгляду цього клопотання.

Коментарі до закону України про звернення громадян регламентують, що заявнику заборонено в заяві розголошувати (обговорювати) державну таємницю, що охороняється законом.

Це буде цікаво:

Залиште коментар:

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *