Лише 20 відсотків Відповідно до дослідження, проведеного Сілезьким університетом у Катовіце, студентів мають авторитет або приклад для наслідування, який надихає на кліматичні дії.
У дослідженні, яке проводилося з січня по березень 2023 року, взяли участь 1009 студентів і студенток (переважно першо-другокурсників). Середній вік піддослідних становив 23 роки. Було проаналізовано понад 769 повністю заповнених анкет державних і приватних ВНЗ різного профілю. Переважна більшість опитаних студентів і студенток були вихідцями з університетів Сілезії, а місцем їх проживання є місто. Лише 20 відсотків респондентів проживають у сільській місцевості.
Опитування показує, що для переважної більшості студентів (76 відсотків) тема зміни клімату є важливою, хоча в той же час 80 відсотків ніякою діяльністю в цій сфері не займається.
Лише кожен п’ятий студент заявляє, що він має авторитет або приклад для наслідування, який надихає на боротьбу з кліматом. Під час дослідження ця група з теплотою згадувала своїх шкільних вчителів географії та біології. Серед учених і викладачів найбільше вказівок (34) надано проф. Ева Біньчик з Університету Миколи Коперника в Торуні. Серед проекологічних організацій, асоціацій та ініціатив на першому місці посіла Молодіжний кліматичний страйк (21 відповідь). Далі йдуть IPCC, Greenpeace і WWF (11 показників). Серед митців найбільшим авторитетом є Сесілія Малік (15 відповідей), за нею йде Ольга Токарчук (5 відповідей).
Лише 13 відсотків респондентів визнають, що кліматична освіта проводиться в університетах задовільно.
«Це важливий сигнал для університетської влади та академічних органів, які беруть участь у формуванні освітньої політики в Польщі. Академічна освіта повинна більше зосереджуватися на елементах довкілля та екології – тим більше, що базової кліматичної освіти в початкових та середніх школах досі не вистачає», – автори звіт про коментарі, д-р Анна Гузи та д-р Магдалена Охват у матеріалі, надісланому ЗМІ.
Простий інтерес до теми зміни клімату не перетворюється на дії. Лише 19 відсотків студенти залучаються до діяльності, яка включає освіту для клімату. Мало хто з них (7%) заявляють, що читають книги, пов’язані зі зміною клімату, трохи більше (23%) читають фільми.
«Приклад цього списку показує, що роль освіти має полягати не лише в тому, щоб передавати знання, але й мотивувати учнів діяти, бути активними та змінювати своє ставлення. У кліматичній освіті одних тільки знань недостатньо, найважливіше перевести це в способи заселення Землі, повсякденні практики та швидку зміну клімату. Університети повинні більше думати про нові, зелені робочі місця та компетенції, засновані на сприянні природі, цінності сталого розвитку та створенні сценаріїв для майбутнього”, – кажуть дослідники .
Найбільшу кількість анкет дослідники отримали від студентів Сілезького університету в Катовіце, Економічного університету в Катовіце та Університету гуманітарних наук і наук про життя. Яна Длугоша в Ченстохові. Респонденти представляли гуманітарні, соціальні, економічні, природничі та природничі науки. Вони відповіли на 9 відкритих, 12 закритих і 7 напіввідкритих питань.
Дослідження «Студенти та зміна клімату» було проведено в рамках Вишеградського проекту «Гуманітарна освіта V4 для клімату. Визнання — хороші практики — рекомендації», який реалізує Міждисциплінарний центр досліджень гуманітарної освіти Сілезького університету в Катовіце у співпраці спільно з EUROPE DIRECT Śląskie та Біостатом досліджень і розробок. Повний звіт доступний на сайті: (PAP)
Автор: Уршуля Качоровська
uka/ zan/