Багато хто чув або знає хто такі стилісти, іміджмейкери, але з точністю пояснити хто це такі, і чим займаються можуть одиниці. Для тих, хто хоче пов’язати своє життя і роботу з модою, варто розуміти, чим займається особистий стиліст з одягу , які обов’язки знадобиться виконувати і хто користується їхніми послугами?
Професія іміджмейкер
Найменування професії іміджмейкер «прийшло» з Європи, і переважно спеціальність пов’язана зі створенням загальної концепції гардеробу медійної особистості, публічної персони. Також саме іміджмейкери працюють над корпоративним стилем, наприклад співробітників великих міжнародних корпорацій.
Ця спеціальність має на увазі створення загального образу, наприклад, вибір макіяжу, зачіски та гардеробу залежно від віку, напряму діяльності людини. Такі працівники використовуються у шоу-бізнесі, серед медійних осіб, у політиці тощо. Іміджмейкер створює загальний позитивний образ, і ось коли у цьому питанні справа доходить до підбору гардеробу, повсякденних комплектів одягу, образів на вихід він наймає на роботу стиліста.
Професія стиліст
Багато хто плутає професію стиліста з тими, хто виконує роботу перукарів, візажистів, і це зовсім неправильно. У Європі (звідки й пішло це слово) говорячи про стиліста, завжди мали на увазі професію, пов’язану з модою, гардеробом, одягом.
Стиліст повинен взяти на себе чимало обов’язків, наприклад:
- Створення індивідуального гардеробу, стилю клієнта.
- Використання знань для підготовки моделей до дефіле.
- Консультації щодо найбільш правильного вибору того чи іншого одягу.
- Консультації на зйомках, створення спільної концепції та конкретного образу.
- Робота на рекламних агентствах для створення загального образу каталогів, лукбуків.
- Формування сезонного або нового гардеробу для медійних, відомих персон.
Можна з упевненістю сказати, що іміджмейкер може бути стилістом, а от навряд чи вийде. Адже, стиліст працює виключно з модою та одягом, іміджмейкер враховує багато інших факторів (робота, цілі, працює над макіяжем, зачіскою).
Спеціальність стиліста можна умовно поділити на кілька базових напрямків:
- Консультант, який надає послуги стиліста іміджмейкера щоб створити індивідуальний стиль, залежно від особистих побажань та інших факторів.
- Шоппер супроводжує клієнта в бутіки, магазини, може поєднувати роботу як персональний імідж-консультант. Часто можна почути назву баєри – вони допомагають підібрати магазини, займаються логістикою доставки тощо.
- Fashion-стиліст – той, хто безпосередньо працює з модними дизайнерами, «глянцем», має великий кругозір у питаннях історії моди, останніх тенденцій та нових розробок. Крім цього має великі «зв’язки» та знайомства у світі моди, комунікабельний.
- «Cool-hunter» – відносно нова спеціальність, яка включає необхідність розробляти та аналізувати ринок модних тенденцій, співпрацювати з модними дизайнерами, пропонуючи ідеї для майбутніх показів. Це робота, в якій у гармонії мають поєднуватися знання, майстерність та природна інтуїція.
Нещодавно, в Італії та Франції навіть почали з’являтися курси та тренінги, спрямовані на навчання професії імідж консультант, fashion-консультантів тощо.
Якими треба мати навички?
Щоб стати іміджмейкером чи стилістом, обов’язково мати деякі теоретичні знання:
- Історія моди;
- модні бренди, останні тенденції;
- Актуальні тренди останніх сезонів;
- Світові виробники одягу, аксесуарів;
- Основи споживчого ринку;
- Основи моделювання, конструювання одягу;
- Типологія моделей одягу;
- Можливість візуально відкоригувати фігуру.
Також необхідні деякі професійні навички, досвід:
- Створення реального та фотообразу;
- Вміння стильно комбінувати гардероб;
- Складання образів для stylingboard та lookbook;
- Створення портфоліо;
- Участь у зйомках, вибір моделей, створення спільних і конкретних образів.
Для успішної роботи важливе значення мають також особисті якості:
- Комунікабельність;
- Клієнтоорієнтованість на конкретного замовника;
- Вміння працювати в команді;
- Терпіння, увага до деталей;
- Грамотне використання тайм-менеджменту;
- відповідальність за результат;
- Багатозадачність;
- Постійне підвищення професійних якостей.
Важливою є можливість раціонально організувати процес підготовки до важливого заходу.Серед послуг, які може запропонувати професійний стиліст VikaBarva – консультації щодо вибору загальної концепції гардеробу та підбір образу конкретного заходу. Також фахівець може запропонувати детальний розбір гардеробу із зазначенням конкретних помилок, а також шопінг супровід усередині країни та за кордоном.