More
    ГоловнаСвітЛітак-привид впав у Балтійське море. Що могло бути причиною катастрофи? ...

    Літак-привид впав у Балтійське море. Що могло бути причиною катастрофи? Авіаційний експерт Мацей Ласек спеціально для «Факту»

    Реактивний літак Cessna 551 Citation облетів пів-Європи як т. зв Літак-привид занурився в Балтійське море всього за кілька десятків кілометрів від Вентспілса на узбережжі Латвії. Він належав німецькому мільйонеру Карлу-Петеру Гріземанну, власнику чартерної компанії Quick Air з Кельна, Німеччина. Таємницю у «Фактах» намагається роз’яснити авіаційний експерт Мацей Ласек.

    На борту літака було четверо людей. Німецький “Експрес” повідомив, що це кельнський промисловець Карл-Петер Гріземанн (72), його дружина Юліана (68) і дочка Ліза (26). Четвертою людиною був 27-річний чоловік, швидше за все, партнер Лізи Гріземанн. Особи загиблих підтвердили друзі родини.

    Можливо, вони вже загинули в повітрі в результаті гіпоксії (гіпоксії після декомпресії салону) до того, як літак зіткнувся з морем. Після зльоту пілот повідомив диспетчерів про проблеми з тиском у салоні. Пізніше зв’язку з ним не було.

    Літак-привид над Європою

    Приватний літак Cessna 551 Citation II у неділю вдень вилетів з аеропорту Хереса в Іспанії та попрямував на північ у бік Франції на швидкості близько 840 км/год. Після трьох годин польоту на висоті понад 10 тис. м. літак прибув над Парижем, де повернув у бік Люксембургу, а там знову змінив курс. Він мав приземлитися в Кельні, але пілот навіть не почав знижуватися. Висотна машина пролетіла над аеропортом і продовжила політ у бік Балтійського моря.

    Оскільки авіадиспетчери не мали контакту з пілотом, військові літаки Данії та Швеції були підібрані для перехоплення літака-привида. Пілоти винищувачів повідомили про відсутність руху в кабіні. Пролітаючи над Бронхольмом і на південь від Готланда, літак наближався до узбережжя Латвії. Там він почав втрачати висоту і колами наближався до поверхні води. Зрештою він впав у море.

    Літак-привид. Це можливо? Це історія, схожа на трагедію літака з американським гольфістом. На завершальному етапі польоту, коли паливо закінчувалося, один із двигунів згас. Літак почав розвертатися і втрачати висоту по колу. Катастрофа сталася за обставин, до плутанини схожих на аварію на Балтійському морі:

    За долею літака-привида стежила вся країна [Katastrofa w przestworzach]

    Трагедія розігралася в повітрі

    Ми запитали думку авіаційного експерта Мацея Ласека про цю загадкову катастрофу та можливі причини аварії. Експерт розповідає Факту: – За ходом польоту видно, що літак летів на автопілоті. У такій ситуації літак летить за запланованим маршрутом, введеним в комп’ютер літака, доки пілот не вирішить знизитися для посадки.

    – Однак, якщо після досягнення останньої маршрутної точки не вжити жодних дій, літак продовжує політ за останнім введеним курсом, зберігаючи швидкість і висоту, доки двигуни працюють. Запис польоту вказує на те, що до того моменту, як він досяг Кельна, екіпаж уже не контролював літак, додає Ласек.

    Що могло бути причиною втрати контролю над літаком?

    – Бездіяльність екіпажу могла бути спричинена втратою свідомості через падіння тиску в кабіні та брак кисню. У разі розгерметизації кабіни екіпаж повинен негайно виконати дії, передбачені процедурами, тобто надіти кисневі маски та якнайшвидше знизити висоту польоту нижче 4000 м. Невиконання цього призводить до гіпоксії, тобто глибокої гіпоксія організму, втрата свідомості і, як наслідок, смерть.

    Слід пам’ятати, що при дефіциті кисню в першу чергу страждає головний мозок, тобто орган, який відповідає за сприйняття стимулів і прийняття раціональних рішень і дій. Таким чином, невиконання або затримка дій у разі падіння тиску в салоні є смертельною загрозою для всіх на борту літака.

    Після розгерметизації салону людей вдається врятувати. Є датчики оповіщення, кисневі маски, пілот виконує маневр, стрімко знижуючи висоту польоту. Нічого подібного тут не було.

    Розгерметизація салону літака може мати різні форми – від раптового до повільного падіння тиску. У будь-якому випадку системи попередження працездатного літака повинні попередити екіпаж про це явище. Однак слід пам’ятати, що тривалий вплив зниженого вмісту кисню в повітрі може порушити процес розпізнавання загрози екіпажем і призвести до ситуації, в якій він більше не зможе вжити заходів для порятунку життя. .

    Літаки, що літають на великих висотах, обладнані кисневими масками та достатньою кількістю кисню. Також розроблені відповідні процедури у разі скидання тиску – спочатку капот, потім спуск. Саме в такому порядку, а не в іншому. У пасажирському салоні перед зльотом необхідно проінструктувати пасажирів, які подорожують з дітьми, одягнути маски, а потім дітей. Час до втрати свідомості залежить від багатьох факторів: рівня кисню, часу впливу і навіть індивідуального імунітету організму. Це може бути від декількох до десятків секунд. Але кожна секунда має значення.

    Однак пілот повідомив про проблеми. Так він міг відреагувати?

    Якщо під час польоту пілот повідомляє про проблему з тиском у салоні, він повинен дотримуватися процедури, передбаченої для цього випадку. Інструкція до кожного літака розповідає, що робити в такій ситуації. На жаль, незважаючи на процедури, нещасні випадки трапляються. Але слід пам’ятати, що майже 90 проц. основною причиною аварії є людська помилка.

    Розслідування нещасного випадку передбачає відповідь на три запитання: «Що сталося?», «Чому це сталося?». та «Що потрібно зробити, щоб аварія не повторилася?». Сьогодні ми знаємо лише те, що сталося, хоча навіть не повністю. На всі запитання відповість звіт комісії з розслідування причин аварії. На цьому етапі ми можемо лише припускати. Аналіз записів чорних скриньок, безумовно, багато в чому допоможе.

    У мережі з’явилася інформація, що в салоні літака порожньо. Щоб пілоти військових літаків нікого не бачили в кабіні. Це можливо? А чи можна побачити літак, який летить понад 800 км на годину?

    Неприпустимим є вихід пілота з салону літака при виконанні польоту одним екіпажем, навіть із задіяним автопілотом.

    Теоретично можна спробувати побачити, що відбувається в салоні, але при втраті свідомості людина падає на сидіння або нахиляється вперед. Якщо він був пристебнутий ременем безпеки, ремінь безпеки утримував його в сидінні, але якщо він втратив свідомість, коли не був пристебнутий ременем безпеки, він міг вислизнути з сидіння і залишитися непомітним ззовні для пілота. військовий літак. Тому вважаю, що інформацію про те, що в салоні нікого не було, слід трактувати як: руху в салоні не помічено.

    Чи можете ви визначити, що могло стати причиною катастрофи?

    Найімовірнішою причиною, на мій погляд, є вчасно не помічена екіпажем розгерметизація кабіни та втрата свідомості через гіпоксію. Літак, некерований екіпажем, згідно з даними, введеними в автопілот, летить до витрати палива, а потім як планер знижується планерним польотом до зіткнення з землею.

    Протягом місяця комісія має опублікувати звіт про початок роботи. Метою такого звіту є інформування користувачів даного типу повітряного судна, чи можуть вони все ще безпечно використовувати літак. Якщо попередні висновки вказують на технічну причину, авіаційний орган або виробник може наказати призупинити тип польоту.

    Вони не відчували, що вмирають

    Cessna Citation – популярна модель бізнес-літака з дальністю польоту понад 3000 км. км. Пілоти йому довіряють. Вважається безпечним. Машина, що зазнала аварії, є однопілотною версією. На борт вісім пасажирів. Однак літак був не новим, і достатньо незначного витоку, щоб втратити тиск у салоні. Несправне ущільнення може призвести до повільної втрати кисню в кабіні. Датчики можуть вказувати на проблему, але важлива реакція екіпажу, умови в літаку, а іноді навіть несприятливий збіг обставин.

    Чи була в цьому випадку повільна, непомітна декомпресія? А може після повідомлення про проблеми з тиском пілот втратив свідомість і не встиг зреагувати? На ці питання повинна буде дати відповідь комісія з розслідування причин катастрофи. Мацей Ласек каже, що симптоми, які супроводжують аварію, дають принаймні натяки на пошуки причини трагедії. Однак відповідь дасть тільки аналіз чорних ящиків літака.

    Ніхто, хто знав пілота, не повірив би в його помилку. Як сталася катастрофа Skyvan у Пйотркуві?

    Дивовижна гіпотеза: пілот загинув через те, що хотів врятувати людей?

    За крок від трагедії. Лелека впав у двигун літака.

    Девід Вулер / –

    Даміан Буржиковський / newspix.pl

    @ Kölner Funken Artillerie blau weiß von 1870 eV / Facebook

    flightradar24.com / –

    flightradar24.com / –

    Читайте також:  Вона приспала свого кота. Через два місяці вона побачила його в Instagram

    НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

    введіть свій коментар!
    введіть тут своє ім'я

    Гарячі Новини