Робота для водіїв за кордоном
01.07.2022
Багато росіян, українців, молдаванів та громадян інших країн СНД не можуть знайти у своїх державах роботу з гідною оплатою.
Виходом із несприятливої фінансової ситуації може стати робота водієм за кордоном. Це добре оплачувана праця, що дозволяє згодом отримати громадянство у країнах світу і перевезти до більш сприятливої держави сім’ю.
Що потрібно для працевлаштування водієм за кордоном
Якщо заглянути на міжнародні сайти з вакансіями, можна побачити, що водіїв шукають практично у всіх країнах Європи. Якщо ви керуєте транспортним засобом, у вас є реальна можливість змінити своє життя на краще і заробляти набагато більше, ніж на тій же посаді на Батьківщині.
Готувати документи для закордонного працевлаштування потрібно за двома напрямками:
- дозвіл на роботу в країні, яку ви обрали;
- посвідчення водія міжнародного зразка.
Важливо розуміти, що навіть за найвигідніших умов, які пропонують фірми, які влаштовують на роботу нелегально, ви не повинні давати згоду.
Нелегальна робота – це великий ризик, ви можете залишитись ні з чим і втратити не лише час та гроші, а й право на відвідування інших країн.
Нехай вам заплатять трохи менше, але ви будете на 100 відсотків впевнені, що працю буде винагороджено, а закон держави, в якій ви працюєте, не матиме до вас жодних претензій.
Велике значення для водіїв має категорія. Можливо, якщо ви бачите своє майбутнє за кермом, варто пройти навчання і розширити свої можливості водія.
Категорії, необхідні для отримання роботи
Більшість громадян СНД мають права категорії В, що дають право керувати легковим автомобілем. Як і у власній країні, так і за кордоном, з такими правами можна влаштуватись таксистом, кур’єром, особистим водієм, розвізником піци та інших продуктів. Оплата буде вищою, ніж на батьківщині, але не така висока, як у тих, хто має інші категорії. Наявність у правах позначки D і C значно розширює можливості та дозволяє розраховувати більш високі ставки.
Набагато вигідніша зарплата далекобійника чи водія навантажувача на виробництві чи будівництві, ніж таксиста чи кур’єра. Категорія C дає право керувати транспортними засобами важчими за 3 500 кілограмів. Потрібно мати на увазі, що ця категорія не дозволить вам водити машину нижче вказаної ваги. Якщо ви намітили для себе керування більшим транспортним, тобто фурами, потрібно мати категорію CE. Дальнобійники – це особливий напрямок, де зарплата вища, ніж інші суміжні професії.
Ще одним затребуваним напрямком є вакансії водіїв автобусів та тролейбусів. Це категорія D або DE (понад 750 кг). Щоб керувати маршруткою, потрібні права категорії D1.
Щоб отримати потрібну категорію, слід звернутися в автошколу і пройти навчання. Бажано, перш ніж вирушити за кордон, попрактикуватися вдома на вітчизняних трасах. Тим більше, що більшість закордонних роботодавців не беруть на роботу людей, які не мають жодного досвіду.
Як отримати права міжнародного зразка
Російські, українські тощо. міжнародні права діють не так на всіх територіях. Ви можете ними користуватися без проблем на трасах держав, які увійшли до Віденської конвенції про дорожній рух. Це 68 країн. У списку практично усі європейські держави.
Для вітчизняних водіїв відправною точкою є дата 1 березня 2011 року. Усі національні посвідчення, видані після зазначеного числа, дають право нашим співвітчизникам пересуватися транспортними засобами територіями країн конвенції. Єдина умова: ваш документ повинен бути перекладений мовою держави, в якій ви керуєте машиною.
Що робити тим, чиї права було отримано до березня 2011 року? Це питання вирішується за допомогою звернення до ДІБДР. Потрібно надати такі документи:
- Заява. Приймається у вільній формі. Можна завантажити зразок та бланк на сайті та заповнити;
- паспорт чи інший, що засвідчує особу, документ;
- старі національні права;
- фото 35 x 45 мм. Можна надати кольорову або чорно-білу фотографію.
Нове посвідчення водія дасть вам право працювати за кордоном як водій навантажувача на вантажних платформах, далекобійника, таксиста і т.п.
Критерії вибору водіїв закордонними компаніями
Якщо ви хочете стати водієм навантажувача, фури, автобуса і т.д., перш ніж подавати заявку і звертатися до фірм, які пропонують вакансії, переконайтеся, що ви відповідаєте вимогам роботодавців. Вони для всіх країн приблизно однакові:
- наявність закордонного паспорта;
- вік старше 23 років та молодше 50-ти;
- електронна картка тахографа;
- водійський досвід у заявленій категорії не менше 2-х років;
- категорія “D” “C” “E”;
- довідка про те, що водій не притягувався до кримінальної відповідальності;
- базовий рівень знань мови країни та англійської мови.
Якщо ви маєте все перераховане, робота за кордоном буде забезпечена.
В яких країнах потрібні водії
Щоб зрозуміти, наскільки затребувані водії за кордоном, достатньо зайти на один із сайтів вакансій. Знайти роботу на навантажувачі, фурі, автобусі можна у Польщі, Німеччині, Словенії, Ірландії, Чехії, Естонії, Хорватії, Угорщині, Швеції тощо. Практично у кожній європейській державі є попит на тих, хто має досвід керування великовантажами. Найпростіше працевлаштуватися у Польщі.
Найбільш вигідні зарплати в Німеччині, Англії, Швеції, Фінляндії тощо. Польща є більш прийнятною для наших громадян і в тому плані, що польська мова належить до слов’янської групи і навіть без спеціального навчання, ви дуже швидко починаєте її розуміти.
Загальні вимоги до кандидатів
Якщо вас цікавить легальна робота за кордоном, незалежно від сфери, потрібно отримати робочу візу, яка дає право працевлаштовуватись у тій чи іншій країні. Найчастіше люди звертаються до компаній, які займаються працевлаштуванням, і отримують усі послуги «під ключ». Діяти через посередника вигідно лише за першої поїздки.
Далі, якщо ви знатимете роботодавця, краще оформляти дозвіл та інші документи самостійно. Це вийде у рази дешевше. Не слід забувати і про небезпеку співпраці з шахраями, які, взявши гроші, не виконають своїх зобов’язань.
Переваги легального устрою працювати
На відміну від вітчизняних роботодавців, їхні закордонні колеги дотримуються трудового законодавства. Якщо ви влаштувалися офіційно, ніхто не зможе змусити вас працювати без вихідних та перерв. Усі зупинки, пробіг та перерви фіксуються тахографом.
У середньому закордонні водії працюють 60-65 годин на тиждень.
Більше 9 годин на добу крутити бублик від вас ніхто не вимагатиме. У Європі, якщо ви проїхали без відпочинку 4,5 години, вам належить відпочинок протягом мінімум 45-ти хвилин.
Заробітна плата водіїв за кордоном
Зарплата – це те, що змушує людей залишати рідний дім та їхати до інших країн. Ким би ви не працювали, далекобійником, водієм навантажувача чи тролейбуса, краще будуть не лише умови праці, а й винагорода.
Зайдіть на будь-який сайт із закордонними вакансіями, знайдіть вакансію водія, і вам стане зрозуміло, що навіть найменша ставка без премій та добових буде не менше 450 євро. І це для Польщі, де платять менше, ніж, наприклад, у Фінляндії, де водій автобуса заробляє приблизно 2000 євро на місяць.