Робота в офшорі для моряків
16.08.2022
Багато людей, які ніколи у своєму житті не стикалися з веденням бізнесу за кордоном, про поняття «офшор» не знають. Під офшором економіці мається на увазі компанія чи організація, що працює біля іншої країни. У поняття “офшорна зона” вкладається територія цієї країни, де здійснює свою діяльність компанія – офшор.
Якщо дослівно перекласти слово «офшор», то вийде словосполучення «поза берегом». Але під офшором розуміється як юридична компанія, підприємство, фірма чи організація.
Раніше так називали споруди, що знаходилися у відкритому морі. Сьогодні ж «офшор» розуміється по-різному. І найчастіше так називають судна, на яких працюють моряки. Часто у народі можна почути словосполучення «морський офшор». Не варто плутати з економічним поняттям, оскільки це споконвічно різні поняття.
Офшор економіки – це компанія, що працює в офшорній зоні. А морський офшор – це робота на офшорних судах.
Що таке офшорне судно
Офшорні судна – це кораблі спеціального призначення, що входять до морського офшорного флоту.
Усі ми знаємо торгові судна (танкери, контейнеровози), основна мета яких – перевезення товару з одного пункту призначення до іншого. На цих судах працюють механіки, мотористи, судноводії тощо. У народі це називається просто роботою моряка. Вона затребувана, високооплачувана та престижна. Але робота на офшорних кораблях кардинально відрізняється від діяльності, яку здійснюють торгові кораблі.
Основна мета таких судів полягає у пошуку покладів нафти та газу, а також у бурінні нафтових свердловин. Співробітники цього судна облаштовують стаціонарні платформи, майданчики, прокладають труби та канали зв’язку, обладнають всю необхідну інфраструктуру у воді, встановлюють вітрогенератори, регулюють необхідну глибину дна та ін.
Іншими словами, роботу в офшорі можна назвати будівельними та монтажними процесами, що здійснюються у відкритому морі (океані).
Така робота користується особливою популярністю серед моряків через можливість пристойно заробити, а також як перспектива кар’єрного зростання. Але не всім морякам дано працювати на офшорних суднах. Одного бажання для працевлаштування не вистачить. Претендент повинен мати спеціальні знання, зобов’язаний попередньо пройти відповідне навчання.
Працювати на цих суднах дуже складно за рахунок наявності спеціальної, іноді дуже специфічної техніки. Погодьтеся, не кожен моряк зможе керувати системою занурення, декомпресійними камерами чи системами динамічного позиціонування.
Для роботи на таких кораблях у 2022 році відбираються співробітники, які вміють точно визначити місце буріння та встановлення, розрахувати необхідні матеріали для монтажу та ін. Тому для роботи на офшорних судах відбираються лише спеціально підготовлені моряки.
Стати членом команди такого судна може і моряк, який працює на звичайному торговому судні за наявності здатності до управління всіма цими системами. Але знання та можливість управління не звільняють його від попереднього навчання.
Після навчання моряку видається сертифікат, що підтверджує його вміння та навички.
Особливо потрібні роботодавці російські та українські «мореплавці». За рахунок хорошої освіти та великого досвіду моряки стають універсальними працівниками, які здатні освоїти техніку управління всіма системами офшорного судна.
Як влаштуватися на роботу
Спочатку можете переглянути доступні вакансії у 2022 році на офіційному сайті Морської Рятувальної Служби Росморрічфлоту
Влаштуватися працювати на такі судна можна 3 способами:
- Як уже раніше зазначалося, для включення до складу екіпажу потрібно попередньо пройти спеціальне навчання та отримати сертифікат. Але в цьому випадку варто враховувати, що не всі роботодавці мають бажання навчати людей, які не мають досвіду роботи в офшорі, або випускників морських інститутів. Роботодавцям простіше взяти на роботу досвідчених фахівців, які вміють виконувати основні роботи на офшорному судні.
- Потрапити до складу екіпажу можна й іншим способом. Наприклад: влаштуватись на корабель, призначений для перегонки від верфі до замовника. Від працівника якихось спеціальних і специфічних навичок у цьому випадку не потрібно, то це чудова можливість проявити себе як ініціативний і працездатний співробітник. Показавши хороші результати на таких судах після закінчення часу, можна очікувати пропозиції працевлаштуватися на офшорні судна. У такий спосіб більшість російських механіків перейшла на роботу з торгового флоту до офшорного. Якщо моряк має спеціальність механіка, його шанси зростають вдвічі, оскільки механіки цінуються більше судноводителей.
- За допомогою крюїнгового агентства. Крюїнгові компанії займаються працевлаштуванням моряків по всьому світу. Вони допомагають як підібрати посаду на торгових судах, а й у офшорних. В цьому випадку варто підготуватися до того, що працевлаштування буде не безкоштовним. Єдиної “ставки” не існує, тому що потрапити таким чином на корабель вкрай складно. І тут існують два варіанти: дуже пристойне грошове заохочення чи наявність потрібних зв’язків у крюинговой компанії.
Варто зазначити, що офшорні судна у світі лише 2 відсотки від загальної кількості кораблів. Тому влаштуватися всім охочим не вдасться.
За «невгамовного» бажання потрапити на роботу на таке судно можна розпочати свою кар’єру з кадета (студента). Існують спеціальні програми з навчання таких спеціалістів. Після закінчення таких програм ніхто не гарантує працевлаштування, але за плечима кадет має цінні знання та досвід, який допоможе працевлаштуватися.
Переваги роботи в офшорі
Багато моряків бажають працювати в офшорі через наявність таких переваг:
- Висока заробітня плата. Максимальний оклад моряків невідомий таких судах, але найчастіше моряки отримують до 500 – 700 євро на день.
- Зручний графік роботи.
- Цікавий процес роботи. Офшорний флот налічує безліч судів, призначених для різних процесів. Тому роботу на одному з них можна з легкістю назвати захоплюючою та цікавою, яка докорінно відрізняється від процесів, що відбуваються на торгових суднах.
- Набуття цінного досвіду. Наявність знань та умінь роботи з усіма системами робить моряка висококваліфікованим фахівцем, а отже, у нього ніколи не виникнуть проблеми з працевлаштуванням.
Заробітна плата є головною причиною бажання працевлаштуватись на такий корабель. Адже мінімальний оклад моряка дорівнює 200 євро на день, а це 6 тисяч євро на місяць. Погодьтеся, не на кожному торговому судні можна заробити такі гроші. У середньому моряки одержують по 300 – 400 євро на день.
Відео для тих, хто цікавиться роботою на офшорному судні:
Починати кар’єру моряка з такого судна не рекомендується. Вся справа в особливостях роботи та специфічному обладнанні борту. За «стійкого» бажання починати кар’єру саме з цих кораблів, фахівці рекомендують для початку вибирати судна з відсутністю системи динамічного позиціонування.
Під системами динамічного позиціонування розуміється комплекс устаткування, з якого корабель утримується дома під час проведення складних процедур. Найчастіше за ці процеси відповідають капітан та механіки.
Вимоги
Однією з головних вимог для працевлаштування на такий корабель є наявність необхідних знань та умінь, які мають бути підтверджені сертифікатом або робочим дипломом. Також обов’язково необхідно знати англійську мову на технічному рівні.
Російські моряки користуються попитом у офшорного флоту, але розраховувати на присутність «співвітчизників» на борту не варто. Тому потрібно ідеально володіти технічною лексикою.
Умови роботи
Найчастіше мореплавців залучає робота на таких кораблях через зручний графік роботи. Він відрізняється залежно від типу судна та його призначення.
Можливі варіанти графіків:
- 2 через 2 місяці.
- 2 за 1 місяць.
- 3 за 1 місяць.
- 5 тижнів через 5 тижнів.
- 56 днів через 56 днів.
- 48 днів за 48 днів.
- 28 днів через 28 днів.
Офшорний флот
За бажання працевлаштуватися на офшорне судно варто враховувати, що флот включає чимало різновидів суден, у яких різні призначення та завдання.
Офшорний флот складається з:
- Днопоглиблювальних кораблів. Ці типи суден здійснюють роботу з видалення ґрунту з причалів, судноплавних шляхів, портових акваторіях. Іншими словами, ці судна використовуються для поглиблення та підтримки ґрунту на необхідній глибині.
- Кабельні судна. Основні завдання: ремонт, прокладання електричних кабелів та зв’язку. Найчастіше такі кораблі бувають трипалубними.
- Трубоукладних кораблів. Цей вид призначений для прокладання під водою трубопроводу.
Буксирів для монтажу та оброблення якорів. Такі буксири при необхідності перекладають, підривають якорі. Найчастіше оснащені СДП. - FPSO (FLOATING PRODUCTIONS, STORAGE, AND OFFLOADING VESSEL). Це кораблі призначені для видобутку сирої нафти та збереження її до моменту перекачування на танкери.
- Шаттл – танкерів. Такі судна часто називають плавучими трубопроводами. Вони використовуються для навантаження сирої нафти з майданчиків чи кораблів видів FPSO.
- ROV Support Vessel. Ці судна призначаються для водних досліджень на великій глибині, підводних інспекційних заходів, бурових процедур.
- Кораблів з водолазних робіт. Вони призначаються для процесів, пов’язаних з газовими домішками та водолазними роботами.
- Судів із забезпечення майданчиків із видобутку нафти. Ці споруди використовуються для доставки всіх необхідних матеріалів та товарів на платформу.
- Каменеукладальників. Основне призначення – транспортування та викладення каменю.
- Бурові судна. Основне призначення – буріння свердловин.
- DEEPWATER CONSTRUCTION VESSELS. Призначені для будівельних та монтажних процесів.
- Багатоцільові буксири. Ці буксири займаються транспортуванням важкого обладнання та буксируванням.
- Самопідйомні самохідні судна. Найчастіше ці кораблі оснащуються підйомною конструкцією як крана.
- Самопідйомні установки. Така установка здатна стояти на дні моря.
- Азімутальні буксири.
- Універсальні судна призначені для забезпечення.
- Сейсмічні судна. Використовуються для збирання та оброблення інформації.
- Швидкісні судна призначені для доставки команди.
Кожен із кораблів має своє призначення. Тому дуже важливо, щоб екіпаж складався з моряків, які знають цю специфіку.
Основними завданнями таких судів є буріння, прокладання, здійснення будівельних та монтажних робіт, доставка матеріалів та членів екіпажу, а також зберігання нафтопродуктів до перекидання їх на танкер.
Підібрати персонал на такі судна – завдання не просто. Адже багато з перелічених вище кораблів можуть вміщати до 300 – 400 осіб персоналу, кожен з яких несе відповідальність за свій процес.