Розмір тарифів за послуги ЖКГ стрімко дорожчає і питання «Як буде нараховуватись субсидія у 2021 році?» стає все більш актуальним, особливо напередодні опалювального сезону.
Для того, щоб зробити все максимально швидко, перш, ніж йти її оформляти, слід ознайомитися із загальними правилами оформлення.
Що таке субсидія?
Житлова субсидія – грошова допомога, що надається державою на оплату комунальних послуг. Вона відноситься до неповоротної допомоги і ніяк не відбивається на формі власності нерухомості.
Після присвоєння субсидії, встановлюється розмір обов’язкового платежу, інша частина покривається з бюджету. У разі, якщо фактична вартість послуги склала менше суми обов’язкового платежу, то оплачується тільки фактична сума споживання.
Нові правила отримання житлової субсидії – хто має право?
Допомога призначається на основі огляду матеріальних і побутових умов сім’ї. Покриття вартості присвоюється особі, на чиє ім’я зареєстровані рахунки в комунальних підприємствах, але поширюється на загальний рахунок за комунальні платежі.
У деяких випадках, субсидія може бути оформлена на людину, яка не є фактичним власником житла, але проживає на його території. Наприклад, якщо має місце договір оренди і квартиронаймач оплачує комунальні рахунки відповідно до договору з оренди. Дане питання потребує окремого розгляду та вирішується органами місцевого самоврядування.
Нові правила отримання житлової субсидії говорять, що якщо житло не підключено до центрального опалення, не опалюється газовими або електричними котлами, власник має право отримати грошову компенсацію за придбання твердих і рідких палив на опалення. Така допомога виплачується готівкою.
Кому не належить субсидія?
Вперше порядок розподілу субсидій змінився у 2018 році. Зважаючи на це, право на надання знижок втратили:
- Працездатні люди, які не мають офіційного місця роботи і не зареєстровані в центрі зайнятості. В даному випадку в дохід вписується три прожиткових мінімуми, що робить отримання неможливим.
- Володарі житлоплощі з високою квадратурою. Для отримання допомоги розмір квартири не повинен перевищувати 120 кв.м. для будинку встановлено обмеження в 200 кв. м. обмеження не враховуються тільки для дитячих будинків сімейного типу і для багатодітних сімей.
- Власники автотранспорту, якщо з моменту його випуску пройшло не більше 5 років. Обмеження не поширюється тільки на мопеди і машини, видані за соціальними програмами.
- Люди, які зробили покупку одним платежем на суму більш, ніж 50 000 грн.
- Орендодавці, які не подали декларацію про доходи до здачі квартири в знімання.
- Громадяни, які менш, ніж за рік до оформлення заявки на субсидію отримали у спадок рухоме або нерухоме майно.
- Власники будинків і квартир, чия сумарна заборгованість за послуги ЖКГ за останні два місяці перевищує 20 мінімальних зарплат.
Узнати все про нововведення у призначенні житлових субсидій можна завдяки офіціальним законодавчим порталам та тематичним форумам.
Як отримати субсидію?
Для того щоб оформити субсидію слід подати відповідну заяву до місцевих органів соціального забезпечення. Рекомендується подавати документи до настання опалювального сезону, але документи для нарахування субсидій на поточний рік приймають до грудня місяця. Сума оплати ЖКГ перераховується з моменту подачі заяви, в разі схвалення.
Необхідні документи на субсидію:
- заява на надання пільги від людини, на чиє ім’я зареєстровані рахунки в комунальних підприємствах;
- заповнену декларація на надання субсидії;
- договір оренди житла (тільки для орендарів);
- паспорт для звірки даних.
Після підготовки документів українцю треба заповнити декларації. Форма документу не змінилась, залишилась на рівні 2020 року.
Як заповнити декларацію?
Зразок заповнення декларації на субсидію 2021 року можна взяти у відповідних органах. Декларація містить п’ять розділів, в яких потрібно вказати повну інформацію по житлу, зареєстрованих і проживають на його території громадян, а також детальну інформацію про доходи та витрати родини.
1 розділ
У першому розділі вказується інформація по заявнику, житлу та особам, які проживають в ньому. У першому пункті вказується ПІБ заявника. Далі потрібно підставити відповідні значення характеристик житла, кількість опалювальної та загальної площі, поверховість будинку.
В останньому пункті розділу потрібно заповнити таблицю, вказавши ПІБ всіх зареєстрованих мешканців, паспортні дані та ІПН, дати народження і Сімейний стан.
2 розділ
Другий розділ містить аналогічну таблицю, в яку потрібно вписати ті ж дані, що і в попередній, тільки про осіб, які фактично проживають на житлоплощі, але не є зареєстрованими на ній. До сімейного стану слід дописати зв’язок мешканця з власником житла.
3 розділ
Даний розділ призначений для опису доходів, кожного члена родини, який фактично проживає на території житлової площі, незалежно від реєстрації. Вказується ПІБ, вид і сума доходу, а також найменуванні організації, яка його виплачує.
4 розділ
Тут потрібно вказати дані про транспортні засоби, що знаходяться у володінні будь-якого з проживаючих, випуск яких був менше п’яти років тому. Вказується ПІБ власника, держ номер, марка і в разі потреби ставиться відмітка про соціальну організацію, що видала автомобіль.
5 розділ
В останньому розділі вказується інформація про покупки, сума яких перевищувала 50 000 грн. ПІБ людини, яка оплатила товар або послугу, вид покупки, вартість і дата покупки. Вписувати слід тільки покупки, здійснені протягом останніх 12 місяців.
Після завершення заповнення основного поля ставиться дата написання декларації та підпис.
На питання, які доходи враховуються при нарахування субсидії, управляння захисту населення відповідає, що це будь-які доходи з усіх джерел, крім разових соціальних виплат. Не всі вони враховуються при розрахунку субсидії.
Зокрема, не враховуються відсотки за депозитами та наявність вкладів. При відсутності доходу ставиться відповідна відмітка, замість вказівки суми і джерела. Дітей до 16 років в розділ доходів можна не вписувати.
При заповненні не допускається вказівка завідомо невірної інформації та виправлення. Всі дані все одно будуть перевірятися соціальною службою, кількість фактично проживаючих мешканців перевіряє інспектор.
Як оформити субсидію онлайн?
Передати всю необхідну інформацію для розгляду заявки можна і не виходячи з дому. Субсидія онлайн подається через сайт Міністерства соціальної політики. Для цього слід:
- Перейти в розділ реєстрації і вибрати пункт «Подача документів в електронному вигляді».
- Вказати адресу електронної пошти і пройти перевірку капчей.
- Заповнити Заяву на надання субсидії, вказавши номери комунальних рахунків, види послуг .
- Потім на основі вказаної адреси буде запропоновано вибрати відділ соціального захисту населення і натиснути кнопку «Продовжити».
- Далі заповнюється декларація. У ній потрібно вказати ту ж інформацію, що вказується в паперовій декларації, тільки без зазначення суми.
- Підтвердити правильність введення даних і відправити на розгляд.
Оформлення субсидії на сайті спрощено системою підказок щодо наведення курсору. Розгляд заявки відбувається протягом 10 робочих днів, після чого відповідь приходить на вказану при реєстрації адресу електронної пошти. У разі якщо були знайдені невідповідності або ви не зрозуміли, як розраховується субсидія у 2021 році в Україні, документ може повертатися на пошту для внесення поправок.
Резюме
У наступному році надання субсидії буде проводитися по Порядку 2020 року. Тому, при виникненні запитання, за який період беруться доходи для субсидії, треба переглянути законодавчі акти попереднього року.