Важко знайти українця, який ре хотів би купити собі комфортний та гарний автомобіль. В цьому немає нічого дивного, бо власний транспортний – це вже давно не розкіш, а щоденна потреба. Автомобіль потрібен щоб добиратися на роботу, розвозити діточок до садочків та шкіл, їздити в магазини й не тільки. Однак середньостатистична заробітна плата звичайного українця не дозволяє купити собі розкішний автомобіль. Завдяки певним змінам в законодавстві стало набагато дешевше купляти авто за кордоном та привозити його в Україну. Звісно, щоб користуватися ним треба проходити процедуру розмитнення, але новий закон про польські машини 2019 встановлює, що на території України можна протягом цілого року керувати автомобілем на цілком законних підставах.
Зміни в законодавстві призвели до того, що зараз майже кожна четверта машина на українських дорогах має іноземні номери. Є ті водії, які вважають такі зміни гарними, бо це робить автотранспорт більш доступним для українців. Але інші водії кажуть, що іноземні автомобілі не заносяться до баз даних, а тому вони можуть безперешкодно покидати місця ДТП та вчиняти правопорушення на дорогах. Представники влади заявили, що вони усвідомлюють цю проблему та з часом будуть приймати нові законопроекти, метою яких буде повний контроль транспортних засобів на іноземних номерах, що пересуваються Україною.
Чому українці купують іноземні авто?
В Українці за новенький автомобіль прямо з салону доведеться заплатити чималу суму. Навіть базова комплектація може коштувати щонайменше 450 тисяч гривень. Не у кожного є такі гроші. Однак за кордоном, десь в Європі можна придбати собі вживаний автомобіль, який буде у гарному стані, але коштуватиме не більше 3-4 тисяч євро. Різниця у цінах суттєва, тож поступово машини на польських, литовських, румунських, угорських й німецьких номерах сталі більш популярними. Автомобіль можна пригнати з будь-якої Європейської країни, ніяких обмежень немає, але найчастіше водії беруть саме авто на польській реєстрації для легального пересування по Україні.
Чи можна керувати не розмитненим автомобілем?
Згідно з чинним законодавством усі автомобілі на іноземній реєстрації обов’язково повинні проходити процедуру розмитнення. Там зазначається, що машина, завезена з-за кордону має бути зареєстрована впродовж десяти діб з моменту перетину кордону. Процедура розмитнення являє собою перевірку усіх документів, легальності придбання транспортного засобу, його стану. Під час розмитнення сплачується декілька видів податків та зборів. Після цього власнику дозволяється поставити автомобіль на облік за місцем проживання. Далеко не кожен хоче викладати кругленьку суму за розмитнення, а тому водії починають цікавитися, як їздити на нерозмитненому авто в Україні.
Насправді все дуже просто. Існує декілька легальних та незаконних методів, які дозволяють без перешкод керувати транспортним засобом на іноземних номерах. Знаючи деякі нюанси, можна уникнути додаткових витрат.
- Почати варто з методу, який дозволяє жителям прикордонних регіонів легально керувати іноземним транспортним засобом. Для цього потрібно кожні п’ять днів перетинати кордон, після чого можна одразу ж повертатися назад. Таким методом може користуватися кожен житель України, однак якомусь жителю центральних областей буде не дуже зручно щотижня перетинати кордон. Також законодавством зазначено, що водій, який здійснює в’їзд та виїзд через різні митниці, має право перебувати в державі протягом десяти діб. Якщо особа не змогла покинути країну вчасно через непередбачені обставини, то до митниці треба направити відповідне прошення про відстрочку з зазначенням поважної причини. В іншому випадку доведеться сплачувати штраф. Але не варто просто так подавати прошення, бо співробітники митниці можуть перевірити надану інформацію.
- А тепер варто розглянути приклад того, як їздити на польських номерах в Україні 1 рік. Для цього особі треба усього лише влаштуватися в польську фірму чи отримати від неї довіреність на автомобіль. Це дозволяє керувати транспортом протягом цілого року, не перетинаючи зайвий раз кордон. Зараз можна знайти організації, які пропонують купити в них таку довіреність й вільно керувати автомобілем без якихось перешкод.
Ще декілька способів
Насправді існує ще декілька варіантів легального керування іноземними автомобілями, але вони супроводжуються певними складнощами. Можна просто купити незареєстрований, але вже розмитнений транспортний засіб. Звісно, його ціна буде трохи вища, але не доведеться доплачувати за розмитнення. Однак такий транспортний засіб ще треба відшукати.
В законодавстві зазначається, що нерезидент України має повне право на керування автотранспортом на польських, литовських чи будь-яких інших номерних знаках. Але переважну більшість свого часу нерезидент повинен проводити за кордоном, а тому такий варіант теж накладає певні обмеження. Більш того, українцю в такому випадку треба мати подвійне громадянство, яке нині заборонено законодавством. Але на цю заборону рідко хто звертає увагу.
Є ще один гарний спосіб. Останні новини авто на іноземній реєстрації зазначають, що він наразі є найпопулярнішим. Суть методу полягає в тому, що українець стає співвласником автотранспорту нерезидента. Це дозволяє певний час легально керувати таким автомобілем, але час від часу доведеться все ж виїжджати за кордон. Користуючись таким методом, варто впевнитися, що всі документи були оформлені вірно. Навіть при виявленні співробітником правоохоронних органів навіть найменшої помилки доведеться сплатити чималий штраф.
Нелегальне керування не розмитненим авто
Далеко не кожен українець шукає законний шлях, який дозволив би йому керувати власним автомобілем на іноземних номерах. Переважна більшість водіїв просто нехтує законодавством. Вони не проходять процедуру розмитнення й спокійно експлуатують автомобіль, навіть не виїжджаючи за кордон. При виявленні подібних порушень українці не лише виплачують великий штраф, а іноді залишаються без свого автомобіля чи навіть посвідчення водія. Активісти та представники митної служби ведуть дуже цікаву статистику. Вони повідомляють, що в державі експлуатується приблизно мільйон транспортних засобів, що були завезені з-за кордону. Водночас лише третя частина з них була офіційно зареєстрована. Таке явище призводить до купи неконтрольованих порушень. Влада усвідомлює, що з цим треба боротися, але дійсних методів поки не було впроваджено. Але вона обіцяє, що закон про польські машини 2019 змінить цю ситуацію.
Проблема полягає в тому, що іноземні автомобілі під час перетину кордону не заносяться до єдиної бази даних, бо вона усе ще перебуває на стадії розробки. Через це водії такого транспортного засобу можуть спокійно покинути місце ДТП та їх ніхто не впіймає. Оскільки немає ніякої інформації про авто, то й знайти його неможливо. А таких випадків чимало. Таке свавілля є причиною виникнення серйозних проблем на українських дорогах. Представники влади запевняють, що скоро будуть прийняті дуже важливі законопроекти, які почнуть регулювати це питання, а єдина база даних буде впроваджена протягом найближчого часу.
Усі автомобілі, які порушили митний режим та не мають поважної на це причини, будуть оголошені в розшук. Порушників будуть шукати та штрафувати, забирати посвідчення водія та навіть сам автотранспорт. На дорогах буде встановлено додатковий контроль. Усі дії влади будуть спрямовані на зменшення кількості незареєстрованих транспортних засобів. Деякі новини про авто на польській реєстрації взагалі зазначають, що скоро пересуватися українськими дорогами на іномарці більше п’яти діб буде заборонено. З часом планується навіть залучити до боротьби з цією проблемою інші країни, однак поки це лише плани.
Покарання за порушення положень законодавства
Як і у більшості випадків, все залежатиме від тяжкості правопорушення, скоєного особою. Якщо особа прострочила виїзд за кордон лише на декілька діб, то їй доведеться сплатити штраф. Але якщо це не кілька діб, а вже кілька місяців, то штраф буде суттєвим. Найвищим покаранням є позбавлення водія посвідчення та конфіскація транспортного засобу. Але в більшості випадків правоохоронні органи будуть обмежуватися штрафними виплатами.
Також влада повідомляє, що буде переглядати суми штрафних виплат та усі можливі покарання. Штрафи будуть суттєво збільшені, а також з часом будуть реалізовані нові види покарання. Планується, що відповідальність буде не лише адміністративна, а ще й кримінальна. Однак ніякої конкретної інформації з цього приводу поки немає, а тому залишається чекати на оприлюднення офіційних даних з боку державної влади.
Підсумки
Якщо дізнатися більше про останні новини про авто на польських номерах, то стане зрозуміло, що нині державна влада робить усе для того, щоб в країні було якнайменше незареєстрованих транспортних засобів. Мова йде не лише про якісь локальні нововведення, а й про значні законодавчі зміни. Водночас процедура розмитнення поступово стає дешевою. Тобто влада додатково створює сприятливі для реєстрації авто умови.
Деякі експерти й аналітики запевняють, що з часом керувати іноземним автотранспортом в Україні не можна буде більше двох чи трьох діб. Саме тому варто серйозно замислитися над тим, чи варто взагалі намагатися уникнути процедури розмитнення, оскільки влада продовжує робити меншими мита та дозволяти завозити авто, які відповідають старим стандартам. Загалом це все, що треба знати про авто на польській реєстрації 2019.