Неможливо розраховувати на використання державних коштів для реалізації того чи іншого проекту, якщо не складати паспорт бюджетної програми бюджету на 2019 рік. Цей особливий документ повинен має на меті прослідкувати ефективність того чи іншого проекту. Він містить багато точних розрахунків та статистичних даних, а також інформацію про відповідального за витрати коштів та успіх проекту загалом.
Особливості паспортів
Відповідно до чинного законодавства, паспорт на реалізацію проекту не може оформлятись в довільній формі. Бланк паспорту бюджетної програми на 2019 рік обов’язково повинен містити в собі такі розділи:
- мета, заради котрого власне і створено проект та розроблено паспорт;
- підстави, котрі вимагають або дозволяють затвердження конкретного варіанту паспорту (це повинні бути посилання на ті чи інші нормативні акти, витяги з рішень сесій, законів України тощо);
- покрокова реалізація програми, або, іншими слова підпрограми;
- джерела фінансування;
- тривалість або періодичність реалізації проекту;
- інформація про відповідальних за використання коштів;
- підписи відповідальних осіб.
Залежно від тієї чи іншої сфери можуть міститись й інші дані.
Обов’язково документ повинен мати назву, а також коди кредитування чи функціональних видатків. Для тих, хто працює в бюджетній сфері, заповнення такої документації не займе багато часу та труднощів. Для тих , хто сумнівається в правильності оформлення, може використовуватись зразок паспорта бюджетних програм, що міститься на сайтах багатьох державних установ та міських сайтів.
Окрім самого паспорту, обов’язково повинен використовуватись і спеціальний звіт. В ньому детально описується яким саме чином паспорт повинен використовуватись, які суми кредитування проекту мають місце в кожному конкретному випадку, а також інформація про відмови (якщо це було).
Коли створюється та приймається паспорт?
Бюджетний паспорт в Україні варто розпочинати оформляти відразу після того, як було затверджено той чи інший проект. Отримати кошти, що передбачені паспортом на реалізацію проекту можна від державної казначейської служби.
Варто вказати, що терміни подання та затвердження подібних документів строго регламентуються. Якщо керівник проекту не встиг подати його своєчасно, або здав із помилками чи із певними пропусками, кошти взагалі можуть не нараховуватись на ту чи іншу галузь.
Паспорт бюджетної програми МОН в Україні може бути не єдиним документом, з урахуванням котрого видаються кошти. Додатково інколи створюються під проекти. Найчастіше такі мають місце коли:
- змінюється основний розпорядник;
- є потреба перерозприділити кошти, видані казначейством;
- показники потрібно уточнити або замінити.
Кількість паспортів бюджетних
Для кожної окремої галузі повинен створюватись свій варіант бюджетного паспорту. На розгляд паспорти потрапляють в Міністерство фінансів. Звісно, далеко не усі з них отримують схвалення та позитивне рішення, але більшість все ж отримує фінансове підтвердження.
Для прикладу можна навести статистику 2018-го року: було написана та оформлено приблизно 460 паспортів. З них 400 своєчасно надійшла у Міністерство фінансів на розгляд. Офіційно затверджено та дозволено для фінансування – приблизно 300.
Серед основних причин відмов чиновники називають помилки в оформленні документації. Окрім цього, інколи паспорти і взагалі не мають жодного сенсу.
Державою не встановлюються жодні заборони щодо кількості поданих паспортів. Тобто, у разі відмови, автори знову можуть подавати документи. Якщо ж вони розраховують на успіх, тоді до зауважень чиновників все ж таки варто прислухатись та зробити певне коригування свого проекту.
Освітній бюджетний паспорт
Для кращого розуміння суті та особливостей подібних документів, варто більше розповісти, наприклад про паспорт бюджетної програми на 2019 рік, освіта. Основною метою його створення було реформування певних напрямків роботи вищих навчальних закладів. Для введення додаткових напрямків наукової діяльності також знадобились і кошти.
В самому паспорті можна отримати таку цікаву інформацію:
- фінансування Державної бібліотеки. Спрощення доступу до неї. З цією ціллю планується розроблення електронного варіанту бібліотеки;
- фінансова підтримка важливих для країни наукових дослідів;
- розроблення спеціальних звітів щодо освітніх реформ та інформування через них населення;
- мотивація науковців та винахідників шляхом видачі їм грантів за важливі для країни розроблення.
Звісно, не обходиться і без інформацію про необхідні витрати для освітньої сфери. З цією ціллю окремими пунктами вводяться такі дані:
- закупівля усього необхідного інвентарю та обладнання для здійснення наукової діяльності;
- публікація освітніх газет, листівок та журналів, котрі будуть розповсюджуватись по усіх областях України;
- фінансування різноманітних досліджень;
- проведення платних експертиз із дослідницькою ціллю.
Так званий «освітні» паспорт також повинен містити інформацію і про можливі витрати на усі школи, а також вузи та інтернати.
Загалом, такий паспорт доволі об’ємним та детальний. Щоб розробити його, автори повинні опиратись на статистику витрат минулих років, а також актуальність цін в новому році, зростання чи спадання потреб на ті чи інші статті видатків та багато іншого.
Паспорт бюджетної програми екологічного управління
Дещо меншим, однак не менш цікавим для розгляду, є і паспорт окремих управлінь обласних адміністрацій. Як варіант для прикладу, можна використати паспорт бюджетної програми, що була подана в Міністерство фінансів від Управління з питань безпеки екологічної Запорізької області.
Метою свого документу управління вказує: поліпшення стану складових довкілля, а також підвищення стану екологічної свідомості суспільства. Загальна сума коштів, яку потребує управління, становить 13 226 000 грн.
Управління наводить конкретні роботи, які їм доведеться реалізувати, а також вказують суми, які знадобляться для того чи іншого заходу, а також очікуваний результат.
Наприклад, для пункту «Поліпшення стану водних об’єктів» додано роз’яснення, що планується розчистити 0,6 км довжини місцевих русел. На реалізацію цього пункту потрібно 11701 грн.