Глибока економічна криза, від якої держава ще й досі не може оговтатися, стала справжнім випробуванням для українського народу. Саме криза стала причиною неконтрольованого зростання рівня інфляції. Через це в державі значно підвищилися ціни на усі види товарів, послуги, комуналку, тощо. Водночас реальний прибуток громадян суттєво знизився. Почався ріст безробіття, а деякі люди просто почали жити на межі бідності. Зараз українська влада активно розробляє різні програми для допомоги соціально незахищеним категоріям громадян. Тож багато хто цікавиться, яка буде допомога малозабезпеченим у 2019 році в Україні, хто має право на її оформлення та які треба для цього документи.
Кому надається допомога?
Законодавством визначено, що допомога надається усім малозабезпеченим громадянам без винятку, які відповідають певним критеріям. Перш за все, заробітна плата особи повинна не перевищувати актуальний рівень прожиткового мінімуму. При визначенні того, чи має особа право на отримання допомоги від держави, враховують усі види додаткових прибутків, надбавки, дієздатність особи, тощо.
Які види прибутку враховуються?
Органи соціального захисту обов’язково перевіряють особу та визначають, чи дійсно в її випадку повинна надаватися допомога малозабезпеченим сім’ям на 2019 рік. Як відомо, існує чимало різних видів прибутку. Законодавством чітко встановлений перелік доходів, які представники органів соціального захисту враховують під час перевірки. Ось деякі з них:
- Постійні щомісячні нарахування, наприклад, заплата чи пенсійні, стипендіальні виплати. Також враховуються неодноразові допомоги від держави, компенсації, тощо.
- Кошти, отримані внаслідок перемоги в різного роду конкурсах, лотереях, змаганнях.
- Преміальні виплати та додаткові нарахування, винагороди, що надаються працівнику роботодавцем.
- Аліменти, а також кошти, отримані внаслідок здачі в оренду житла, транспортного засобу, тощо.
- Грошовий прибуток від продажі житлової площі, транспортного засобу. Але ці кошти не враховуються у випадку, якщо вони були витрачені на термінові та важливі потреби, наприклад, термінове лікування важкої хвороби. За таких умов органи соціального захисту потребуватимуть документального підтвердження.
- Прибутки від непрофесійної діяльності, бізнесу, підробітки.
- Усі інші види доходів, що оподатковуються у встановленому законодавством порядку.
Також потрібно враховувати те, що органи соціального захисту перевіряють наявні у родини матеріальні блага. Якщо особа чи родина має декілька квартир, транспортних засобів, то допомога їй не надається. При цьому уповноваженими особами проводиться детальна перевірка, а тому навіть невеличка прихована сума доходу може стати причиною для скасування надання грошових виплат.
Які документи надаються під час оформлення допомоги?
Коли оформлюється соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям в Україні, від родини або особи потребують надання пакету документів. Загалом необхідна кількість документів залежить від кількості членів родини та інших особливостей. Загалом, до нього обов’язково входить:
- Стандартної заявки на оформлення допомоги. Форму заявки можна відшукати в Інтернеті або в органах соціального захисту населення.
- Виписка про кількість осіб, які проживають на одній житловій площі.
- Прибуткові декларації, де зазначається прибуток особи або кожного члена родини.
- Ксерокопії ідентифікаційного коду особи, сторінок паспорта.
Також потрібно надавати довідки про участь у бойових діях чи військових операціях, якщо вони наявні. Дізнатися більше про усі необхідні документи можна в органах соціального захисту, їх працівники можуть надавати консультації у разі звернення громадян. Також вони можуть розказати, як використовувати калькулятор розрахунку допомоги малозабезпеченим, щоб визначити приблизний розмір нарахувань.
Перевірки та скасування нарахування грошових допомог
Коли родина надає документи на оформлення допомоги від держави, уповноважені органи починають перевірку усіх документів, а особливо матеріального стану громадян та рівня їх заробітку. Саме на основі цієї перевірки приймається рішення про надання виплат. Проблема полягає у тому, що було виявлено чимало шахраїв, які навмисно приховували та занижували рівень свого прибутку, щоб отримати пільги та допомогу від влади. Тож представники органів соціального захисту можуть в будь-який момент проводити повторні перевірки й потребувати повторної подачі звітності, документів.
Також законодавством визначаються випадки, в яких малозабезпечена допомога у 2019 році може скасовуватися. Зазвичай це відбувається саме в тих випадках, коли особи подають невірні документи, приховують свій реальний прибуток. Більш того, уповноважені особи можуть оштрафувати таких громадян на чималу суму. Якщо особа, яка отримує виплати, робить покупку на значну суму, то вона залишається без допомоги. Також це стосується осіб, що мають декілька транспортних засобів чи квартир, будинків.
До кого потрібно звертатися задля оформлення виплат?
Іноді виникає багато питань з приводу того, в яку саме службу треба звертатися. Соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям в Україні повинна оформлятися в органах соціального захисту населення за місцем проживання. У випадку, коли особа проживає у силі або за містом, то треба звертатися до селищних рад. Вони зобов’язані зібрати усі документи та передати їх до найближчої служби, щоб родина змогла отримувати належні кошти. Варто ще розглянути ситуацію, коли людина проживає в місці, в якому вона не прописана. Навіть за таких умов повинно звертатися до служби за місцем проживання. Після цього розпочинається перевірка за результатами якої створюється відповідний акт, де зазначаються результати перевірки та відповідне рішення.